Beter leren door beter lezen
Hoe achterhaal je of een leerling een tekst heeft begrepen? Hoe zorg je dat leerlingen vakopdrachten over een tekst beter maken? Als leerlingen niet in staat zijn om zich de inhoud van een tekst eigen te maken en daar niet bij geholpen worden, zullen ze hun pogingen daartoe staken. Dit zorgt niet alleen voor onvoldoendes bij begrijpend lezen, maar veel belangrijker: voor beperking van hun leervermogen voor jouw vak.
Goed begrijpend lezen van teksten draagt bij aan leren op veel vlakken: aan het vergroten van vaktaal en kennisontwikkeling, maar ook aan het vermogen om kritisch te denken en een onderbouwde mening te formuleren. Hoe beter leerlingen zijn in lezen, hoe beter ze in staat zijn om te leren.
Met deze training leer je leerlingen om nieuwe kennis uit vak)teksten te halen door die daadwerkelijk te doorgronden.
Na deze training:
Voor wie: alle medewerkers in het VO
Wanneer: 15 februari 2024
Waar: nader te bepalen (OZHW)
Tijd: 16:00 - 20:00 uur
Trainer: CPS - Bob Coenraats
Bijzonderheden: wij zorgen voor een lichte maaltijd